NP č.529 > Novinky / KulturaNetflix oživil Orsona WelleseBenjamin Slavík

Společnosti Netflix se povedlo, aby se pro velké množství lidí stala ztělesněním kvalitní soudobé seriálové produkce; když je na nějaký seriál (nebo celovečerní film) nalepen její label, vždy to už něco znamenaná. Nutně se ovšem nemusí jednat pouze o dobře vybudované povědomí o brandu.

Většina děl spjatých s Netflixem totiž vždy dokáže některými svými prvky budit dojem, že jsou něčím víc, že jsou něčím extra, něčím jiným než běžnou produkcí; buď prostřednictvím příběhu, nebo používaných formálních prostředků. Ale zároveň platí, že tato díla nikdy nesklouznou k vyhraněné produkci, která mainstreamové publikum spíše dráždí než těší.


Přestože se listopadové uvedení „nejnovějšího" filmu Orsona Wellese může jevit ze strany Netflixu jako poměrně nesystémový krok, ve skutečnosti tato událost plně odpovídá způsobu, jakým právě společnost Netflix buduje prestiž vlastní značky. Tím, že Netflix pomohl dokončit slavným režisérem nikdy nedokončený jeho poslední film, jejž natáčel v první polovině sedmdesátých let, provedl vlastně akt aktualizace hodnot, za kterými jakožto brand stojí. Stvrdil se tak jako instituce, která stojí za výraznými autorskými osobnostmi a koncepty. Bez ohledu na skutečnost, zda jejich díla mají těžiště v roce 2018, nebo naopak ve čtyřicátých a padesátých letech minulého století.


Pořídit si domů Netflix coby alternativu tradiční televize pak i díky filmu The Other Side of the Wind vřele doporučujeme.


autor / Benjamin Slavík VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články autora

Vyprávění o světě, který nechcete zažít / Benjamin Slavík > NP č.511 > Kultura Ruský snímek režiséra Andreje Zvjaginceva, oceněný Zlatou palmou z Cannes, bývá popisován jako hodně temná alegorie současného Ruska. Benjamin Slavík vás ale v interpretaci filmu Nemilovaní vezme o pořádný kus dál. číst dále Ostré předměty: seriál, který na každém, kdo ho viděl, zanechal jizvy / Benjamin Slavík > NP č.526 > Kultura Seriál Ostré předměty patří k tomu nejzajímavějšímu, co jste zatím letos mohli vidět. Nejen kvůli neodolatelné depresačce Amy Adams v hlavní roli. O tom, zda ve skvělé krimi vyšetřuje vraždu dvou nezletilých děvčat, nebo svou vlastní, která se ne/stala v nedaleké minulosti, či snad něco úplně jiného, vám poví následující esej. číst dále O mužích, zakázaných pudech a odložených ženách / Benjamin Slavík > NP č.515 > Kultura Italský režisér Luca Guadagnino natočil jeden z nejoceňovanějších filmů. Nahlédnete-li jej zblízka, zjistíte, že je víc, než by se mohlo zdát. Následující esej otevírá vzájemně provázané prostory filmu Dej mi své jméno. číst dále Domácí kino nové generace / Benjamin Slavík > NP č.530 > Novinky / Kultura Ze skutečnosti, že se společnost Netflix podepsala pod snímek Roma, zřejmě nejvýrazněji medializované audiovizuální dílo konce loňského roku, lze vyvodit několik důsledků. číst dále
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů