Osobám v sociální tísni nabízíme sociální rehabilitaci

Služba je poskytována ve dvou centrech NP:

Sociální rehabilitace Nový Prostor PRAHA

Identifikátor služby: 7271133

Forma služby: Ambulantní, terénní
Místo poskytování ambulantní služby: Řeznická 14, 110 00 Praha 1
Místo poskytování terénní služby: Kraj hlavní město Praha
Telefon: 222 233 309, 608 259 039
E-mail: vydejna@novyprostor.cz
Najdete nás na facebooku: https://www.facebook.com/novyprostor.cz

 

Sociální rehabilitace Nový Prostor BRNO

Identifikátor služby: 5874017

Forma služby: Ambulantní, terénní

Místo poskytování ambulatí služby: Příční 4, 602 00 Brno
Místo poskytování terénní služby: Jihomoravský kraj

Telefon: 545 217 297, 773 153 380

e-mail: dcbrno@novyprostor.cz

 Najdete nás na facebooku: https://www.facebook.com/novyprostor.cz

 

V našich centrech pomáháme lidem, kteří se dostali do finančně náročné nebo jiné složité životní situace.

 

Cíle služby:

  • zastavení sociálního a společenského propadu
  • stabilizace osobní situace
  • vyřešení osobních témat (např. pomoc s řešením dluhů, vyřízení splátkového kalendáře, podpora při hledání zaměstnání na otevřeném trhu práce apod.)
  • posílení sebevědomí, samostatnosti a nezávislosti a následně znovuzačlenění do běžného života
  • rozvoj či udržení stávajících dovedností

 

Cílová skupina:

uživatelem sociální služby sociální rehabilitace se může stát každý člověk, který:

  • se ocitl v tíživé osobní situaci spojené s nedostatkem finančních prostředků
  • jemuž hrozí (anebo již nastal) propad jeho společenského statutu
  • nedostává se mu prostředků potřebných pro zajištění základních životních potřeb

vydefinování cílové skupiny prostřednictvím příslušnosti k některé z těchto skupin:

  • imigranti a azylanti (ohrožené bezdomovectvím)
  • osoby bez přístřeší
  • osoby s chronickým onemocněním (ohrožené bezdomovectvím)
  • osoby s tělesným postižením (ohrožené bezdomovectvím)
  • osoby se zdravotním postižením (ohrožené bezdomovectvím)
  • osoby se zrakovým postižením (ohrožené bezdomovectvím)
  • osoby v krizi
  • osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
  • senioři (ohrožené bezdomovectvím)
  • etnické menšiny (ohrožené bezdomovectvím)


vydefinování věkem:

  • dorost (16 – 18 let)
  • mladí dospělí (19 – 26 let)
  • dospělí (27 – 64 let)
  • mladší senioři (65 – 80 let)
  • starší senioři (nad 80 let)

 

Principy služby

  • aktivní zapojení uživatele do řešení osobní situace
  • spolupodílení se na sestavování individuálního plánu
  • možnost ovlivnit průběh poskytované služby (příp. možnost si stěžovat v případě nespokojenosti, či sdělovat nápady pro zlepšení služby)


Co nabízíme

  • zajištění osobní hygieny (mít podporu v tom, jak pečovat o své tělo, praní prádla)
  • zvládání běžných úkonů, péče o vlastní osobu (oblékání, volba vhodného oblečení, obuvi a doplňků vzhledem k počasí, příležitosti)
  • zajištění stravování (kurz vaření, možnost využití kuchyňského koutu)
  • péče o domácnost (zajištění informací/podpory při rozhodování, jak zajistit péči o domácnost vzhledem k vlastním finančním prostředkům, nácvik obsluhy domácích spotřebičů)
  • zajištění kontaktu se společenským prostředím (zajištění informací/podpory/doprovodu při nácviku pohybu mimo domov – mít podporu při hledání bezpečných tras, identifikaci rizikových míst, mít nabídku pomůcek pro usnadnění orientace, strukturování času, činností během dne, v týdnu, mít podporu v udržení naplánované struktury, mít podporu při rozvíjení schopnosti komunikovat/rozšiřovat slovní zásobu, vyjadřovat se způsobem, který je úměrný věku a ve společnosti obvyklý, doprovod na úřady)
  • osobnostní kompetence (schopnost zvládat krizová životní období a umět vyhledat adekvátní podporu a požádat o ni)
  • seberealizace (volba pracovního uplatnění, získání návyků souvisejících s pracovním uplatněním, vzdělávací kurzy)
  • péče o zdraví a bezpečí, rizika (podpora při návštěvě lékaře, mít informace o tom, jak poskytnout první pomoc, mít podporu při nácviku poskytnutí první pomoci, mít informace o tom, jak provést drobné ošetření sebe sama)
  • pomoc při uplatňování práv a zájmů (mít informace o rizicích, průběhu exekuce, mít podporu při riziku, průběhu exekuce, mít informace o službách, které se touto oblastí zabývají, mít informace/podporu v hospodaření s finančními prostředky, pomoc se zajištěním platných dokladů, podpora při jednání s dalšími organizacemi/úřady/správními institucemi)
  • posilování rodičovských kompetencí (mít možnost využít informace/ kontakty na subjekty, které poskytují odborné poradenství v oblasti péče o zdraví dítěte, v oblasti speciálních pomůcek
  • podpora probíhá individuálně nebo ve skupině, v denním centru nebo v terénu
  • nad rámec sociální služby nabízíme uživatelům možnost zapojení do modulu street-paper, tedy možnost vydělat si finanční prostředky pouličním prodejem časopisu NP.

 

Průběh služby

  • první kontakt, přijetí zájemce do služby (projití pravidel služby, domluva podmínek spolupráce, podpis smlouvy), sestavení individuálního plánu (na co konkrétně se zaměříme), práce na osobních tématech, řešení osobní situace, ukončení spolupráce.

 

Služba je poskytována bezplatně!

 

Základní pravidla

Při poskytování služby netolerujeme žádnou formu agrese – slovní ani fyzickou.
Střízlivost je výhodou, nikoli však podmínkou pro využití služby.
Do center je zakázáno vnášet jakékoli zbraně.

 

Podrobná pravidla jsou k dispozici v jednotlivých centrech NP.

 

Máte připomínku nebo nejste spokojeni se službou?

 

V rámci poskytování sociální služby mohou nastat situace, kdy uživatelé nebo veřejnost nejsou spokojeni s jejím průběhem či kvalitou. V takovém případě je možné podat stížnost na poskytovanou službu – osobně, písemně, telefonicky nebo online.

Postup při podávání a vyřizování stížností:

Stížnost může podat kdokoli – uživatel služby, pracovník nebo člen veřejnosti.

Stížnost může být anonymní nebo podepsaná a může se týkat např.: kvality nebo rozsahu poskytované sociální služby, chování uživatelů v centrech NP, chování a přístupu pracovníků k uživatelům nebo veřejnosti.

Jak stížnost podat:

Stížnost můžete podat několika způsoby:

Písemně do uzamykatelné schránky ve všech centrech Nového Prostoru (Praha, Brno).

Poštou na adresu:
Nový Prostor, z.ú., Řeznická 14/656, 110 00 Praha 1

Nový Prostor, z.ú., Příční 4/111, 602 00 Brno

Ústně:

přímo pracovníkovi centra (pomůže se sepsáním stížnosti).

Telefonicky nebo SMS:

Praha: 608 259 039 / 222 233 309

Brno: 773 153 380 / 545 217 297

(Kontakty pro další města jsou uvedeny v záložce O nás/kontakty.)

E-mailem nebo přes web:

prostřednictvím e-mailů uvedených v tiráži časopisu nebo na webu NP,

přes online formulář na webových stránkách (včetně volby oblasti, kam stížnost směřuje).

Jak probíhá vyřízení:

Všechny stížnosti jsou evidovány a považovány za důvěrné. Do 30 dnů od podání obdrží stěžovatel odpověď. Pokud je řešení složitější, je informován o prodloužení lhůty (maximálně o dalších 30 dnů). Na stížnosti podané e-mailem odpovídáme nejpozději do 3 pracovních dnů (potvrzení o přijetí).

Výsledek šetření se sděluje písemně nebo osobně.

V případě anonymních stížností vložených do schránky v centrech Nového Prostoru je odpověď zveřejněna na nástěnce centra do 30 dnů od doručení.

Možnosti odvolání:

Pokud stěžovatel nesouhlasí s vyřízením, může se obrátit na nadřízený orgán:

ředitelku organizace, správní radu Nového Prostoru, nebo na Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Magistrát hl. m. Prahy, Magistrát města Brna, Jihomoravský kraj, případně ombudsmana.

Stěžovatel může být při podávání stížnosti zastoupen jinou osobou nebo využít tlumočníka.

Cíl:

Každá stížnost je chápána jako podnět ke zlepšení kvality služby a přispívá k rozvoji Nového Prostoru.

Sbírkový účet Nového Prostoru

Přispějte na projekty, které připravujeme pro lidi bez přístřeší a lidi v těžké životní situaci, zasláním finanančního příspěvku na náš sbírkový účet. Pomůžete tak prodejcům NP vést důstojný život!
Bankovní spojení:

340 307 2379/0800.

Ze sbírkového účtu financujeme: ubytování, dopravu, úhradu odborných služeb (psycholog, právník apod), úhradu vzdělávacích a ostatních akcí, potraviny, pitný režim, motivační odměny, příspěvky na sprchu. Dále pak náklady spojené s provozem sociální služby sociální rehabilitace.
Děkujeme za Váš příspěvek!

Podporují nás

Děkujeme našim donátorům za jejich podporu.

MPSV
Magistrát hlavního města Prahy
Magistrát města Brna
Jihomoravský Kraj
Výbor Dobré Vůle Nadace Olgy Havlové
Nadační fond pomoci Karla Janečka
Alza
Asociace společenské zodpovědnosti
MasterCard
Kaufland
ČEZ
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů