Nový Prostor MEDIAKIT

Nový Prostor je nezávislý časopis, jehož vydavatelem je stejnojmenná nezisková organizace. První číslo vyšlo v prosinci 1999, ještě pod původním názvem Patron. Nový Prostor je první českou verzí projektu street paper.


V každém vydání najdete kulturní pozvánky, tip na výlet,
rozhovor, stránku věnovanou vědě či zdraví a sociální rubriku.
Zhruba 14 stran je věnováno hlavnímu tématu. Na konci časopisu
pak nechybí zábavný úkol pro děti a luštění pro dospělé.


Mediakit ke stažení.
Katalog spoluprací ke stažení.

Ročník 25
Periodicita třítýdeník
Počet čísel ročně 16 + vánoční
Tištěný náklad 15 tisíc kusů
Remitenda Méně než 5 %
Formát 196 × 275 mm
Počet stran 44
Tisk celobarevný


Koncepce

Moderní design časopisu je vytvářen tak, aby byl atraktivní pro cílovou skupinu čtenářů (viz. čtenářský profi l níže).

Časopis čtivým způsobem přináší alternativní pohledy na aktuální společenská, kulturní, ekologická a lidskoprávní témata. Nabízí zajímavá témata, reportáže ze světa a rozhovory se zajímavými osobnostmi s důrazem na vysokou obsahovou kvalitu.

Distribuce

Nový Prostor se prodává stabilně na ulicích osmi velkých českých měst (Praha, Brno, Hradec Králové, Ostrava, Plzeň, Pardubice, České Budějovice, Olomouc), ale i v dalších městech Čech, Moravy a Slezska.

Prodejci časopisu jsou lidé, kteří se ocitli v sociální nouzi, jsou bez domova nebo jsou bezdomovectvím ohroženi. Z ceny 80 Kč jim náleží polovina.

Tento způsob distribuce je obdobný jako u ostatních „street papers“ a podporuje ideu nezávislého street časopisu se sociálním zaměřením.

Našim prodejcům jsou k dispozici také sociální pracovníci, kteří pomáhají řešit složité životní situace a vedou prodejce k navázání sociálních kontaktů s okolím, s cílem posilovat své schopnosti a vrátit se zpět na trh práce.

Inzerce

Inzerce v Novém Prostoru oslovuje perspektivní cílové skupiny, především ekonomicky aktivní čtenáře s vysokoškolským vzděláním a se zájmem o okolní dění. Vzhledem ke struktuře a poslání časopisu se snažíme, aby propagační sdělení nepřesáhlo 5 % celkové tištěné plochy časopisu.

Jakou inzerci v časopise Nový Prostor netiskneme
V časopise Nový Prostor nenajdete inzerci propagující alkohol, tabákové výrobky, hazardní hry, politické strany, erotické služby, nebankovní půjčky a úvěry.

Čtenářský profil

Profil cílové skupiny čtenářů byl vytvořen na základě výzkumu formou dotazníku z více než 1000 respondentů. (výsledky v %)

Ediční plán na rok 2025

číslo interní uzávěrka redakce pro autory prodej
649 12.12.2025 02.01.-21.01.2026
650 06.01.2026 22.01.-10.02.2026
651 27.01.2026 11.02.-2.3.2026
652 17.02.2026 03.03.-20.03.2026
653 10.03.2026 23.03.- 13.4.2026
654 31.03.2026 14.04.-04.05.2026
655 21.04.2026 05.05.-25.05.2026
656 12.05.2026 26.05.-12.06.2026
657 02.06.2026 15.06.-02.07.2026
658 23.06.2026 03.07.-24.07.2026
659 14.07.2026 27.07.-14.08.2026
660 04.08.2026 17.08.-04.09.2026
661 25.08.2026 07.09.-25.09.2026
662 15.09.2026 29.09.-16.10.2026
663 06.10.2026 19.10.-6.11.2026
664 27.10.2026 09.11.-27.11.2026
665 11.11.2025 30.11-31.12.2026
 

Ceník inzerce

Běžné číslo  
rozměr cena
1/1 strana zadní obálka 50 000 Kč
1/1 strana vnitřní 35 000 Kč
1/2 strana 20 000 Kč
1/3 strana na výšku 15 000 Kč
1/3 strana na šířku 15 000 Kč
2 strany advertorial 25 000 Kč
online kampaň dohodou


Vánoční číslo  
rozměr cena
1/1 strana zadní obálka 60 000 Kč
1/1 strana vnitřní 45 000 Kč
1/2 strana 30 000 Kč
1/3 strana na výšku 20 000 Kč
1/3 strana na šířku 20 000 Kč
2 strany advertorial 30 000 Kč
online kampaň dohodou
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů