Nový Prostor MEDIAKIT

Nový Prostor je nezávislý časopis, jehož vydavatelem je stejnojmenná nezisková organizace.

První číslo vyšlo v prosinci 1999, ještě pod původním názvem Patron. Nový Prostor je první českou verzí projektu street paper (pouliční noviny) a od roku 2001 je také členem International network of Street Papers, tedy mezinárodní organizace street paperů.


V každém vydání najdete kulturní pozvánky, tip na výlet,
rozhovor, stránku věnovanou vědě či zdraví a sociální rubriku.
Zhruba 14 stran je věnováno hlavnímu tématu. Na konci časopisu
pak nechybí zábavný úkol pro děti a luštění pro dospělé.


Mediakit ke stažení.
Katalog spoluprací ke stažení.

Ročník 24
Periodicita třítýdeník
Počet čísel ročně 16 + vánoční
Tištěný náklad 15 tisíc kusů
Remitenda Méně než 5 %
Formát 210 × 297 mm
Počet stran 40
Tisk celobarevný


Koncepce

Moderní design časopisu je vytvářen tak, aby byl atraktivní pro cílovou skupinu čtenářů (viz. čtenářský profi l níže).

Časopis čtivým způsobem přináší alternativní pohledy na aktuální společenská, kulturní, ekologická a lidskoprávní témata. Nabízí zajímavá témata, reportáže ze světa a rozhovory se zajímavými osobnostmi s důrazem na vysokou obsahovou kvalitu.

Distribuce

Nový Prostor se prodává stabilně na ulicích osmi velkých českých měst (Praha, Brno, Hradec Králové, Ostrava, Plzeň, Pardubice, České Budějovice, Olomouc), ale i v dalších městech Čech, Moravy a Slezska.

Prodejci časopisu jsou lidé, kteří se ocitli v sociální nouzi, jsou bez domova nebo jsou bezdomovectvím ohroženi. Z ceny 80 Kč jim náleží polovina.

Tento způsob distribuce je obdobný jako u ostatních „street papers“ a podporuje ideu nezávislého street časopisu se sociálním zaměřením.

Našim prodejcům jsou k dispozici také sociální pracovníci, kteří pomáhají řešit složité životní situace a vedou prodejce k navázání sociálních kontaktů s okolím, s cílem posilovat své schopnosti a vrátit se zpět na trh práce.

Inzerce

Inzerce v Novém Prostoru oslovuje perspektivní cílové skupiny, především ekonomicky aktivní čtenáře s vysokoškolským vzděláním a se zájmem o okolní dění. Vzhledem ke struktuře a poslání časopisu se snažíme, aby propagační sdělení nepřesáhlo 5 % celkové tištěné plochy časopisu.

Jakou inzerci v časopise Nový Prostor netiskneme
V časopise Nový Prostor nenajdete inzerci propagující alkohol, tabákové výrobky, hazardní hry, politické strany, erotické služby, nebankovní půjčky a úvěry.

Čtenářský profil

Profil cílové skupiny čtenářů byl vytvořen na základě výzkumu formou dotazníku z více než 1000 respondentů. (výsledky v %)

Ediční plán na rok 2025

číslo interní uzávěrka redakce pro autory prodej
632 10.12.2024 02.01.-21.01.2025
633 7.1.2025 22.01.-10.02.2025
634 21.1.2025 11.02.-28.02.2025
635 18.2.2025 03.03.-20.03.2025
636 11.3.2025 21.03.-09.04.2025
637 25.3.2025 10.04.-02.05.2025
638 22.4.2025 05.05.-23.05.2025
639 13.5.2025 26.05.-12.06.2025
640 3.6.2025 13.06.-02.07.2025
641 17.6.2025 03.07.-23.07.2025
642 8.7.2025 24.07.-13.08.2025
643 29.7.2025 14.08.-03.09.2024
644 19.8.2025 04.09.-23.09.2025
645 9.9.2025 24.09.-13.10.2025
646 30.9.2025 14.10.-4.11.2025
647 21.10.2025 05.11.-26.11.2024
648 11.11.2025 27.11.-31.12.2023
 

Ceník inzerce

Běžné číslo  
rozměr cena
1/1 strana zadní obálka 50 000 Kč
1/1 strana vnitřní 35 000 Kč
1/2 strana 20 000 Kč
1/3 strana na výšku 15 000 Kč
1/3 strana na šířku 15 000 Kč
vklad letáku 2 Kč/výtisk
2 strany advertorial 25 000 Kč
online kampaň dohodou


Vánoční číslo  
rozměr cena
1/1 strana zadní obálka 60 000 Kč
1/1 strana vnitřní 45 000 Kč
1/2 strana 30 000 Kč
1/3 strana na výšku 20 000 Kč
1/3 strana na šířku 20 000 Kč
vklad letáku 5 Kč/výtisk
2 strany advertorial 30 000 Kč
online kampaň dohodou
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů