NP č. 592 | Vzdělávání

Vzdělávání může mít různé podoby, kromě té institucionální to může být například unschooling. A právě o něm jsme si povídali se Zdeňkou Šíp Staňkovou, spoluautorkou dokumentu Svobodné děti. Z cesty jménem unschooling odbočujeme a vydáváme se na křižovatku bez semaforu, tedy do mozku dítěte s ADHD. Dnešní odhady tvrdí, že poruchu pozornosti s hyperaktivitou má 3–5 % populace. Mnozí ADHD považují za výmluvu pro špatnou výchovu, víte ale, jak to v hlavě člověka s touto diagnózou ve skutečnosti vypadá? Společně se na to podíváme.


Každá škola má jistě své zvláštnosti a unikáty. Ale vzdělávací instituce, školní předměty a pravidla, která vám v jednom z článků představíme, se nepodobají žádným jiným na světě. Vezmeme vás také na exkurzi na brněnské gymnázium, kde společně absolvujeme hodinu fyziky. Dozvíte se, proč je při ní důležité nakreslit slona, mravence, bakterii nebo vir. V části o prodejcích se zase dozvíte užitečné informace o tom, jak pořídit zdravý jídelníček za zdravé peníze.