NP č.498 > Novinky / KulturaRekviem za VetřelceIvan Adamovič

Ridley Scott býval bohem filmového sci-fi nebe. Autor Vetřelce a Blade Runnera se pak posunul k jiným žánrům, a když se v pozdním věku vrací k fantastickému žánru, výsledky bývají rozpačité.

Třeba Marťan se povedl, ostatně na tom nebylo moc co zkazit, ale Prometheus jako prequel k Vetřelci byl pompézně nudný a nyní Vetřelec: Covenant roubuje násilně akční scény na prométheovskou nudu. Máme tu robinzonádu na cizí planetě plné vetřelců a máme tu filozofujícího robota, který (podobně jako replikanti v Blade Runnerovi) zkoumá svůj původ. Kouzlo vetřelčích monster vyvanulo již v předchozích dílech ságy a hudbymilovný robot recitující klasickou anglickou poezii to nezachrání, i když ho hraje charismatický Michael Fassbender. Vetřelec: Covenant se v mnoha scénách koupe v krvi béčkových hororů, což je v pořádku, ale aby si režisér nezadal, pokouší se to bláhově překlenout intelektuálně se tvářící duchaplností a pseudohloubkou.


autor / Ivan Adamovič VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články z tohoto čísla

Metro podle psychologa / Michaela Rozšafná > NP č.498 > Téma čísla Podle dopravního psychologa Radka Stehlíka se u nás ve veřejné dopravě sociální světy pouze dotýkají, ale neprolínají, což je dané naší mentalitou. číst dále Pasivista / Jan Stern > NP č.498 > Fejeton Jsou věci, na které nejsem zrovna hrdý. Třeba že jsem viděl všechny díly seriálu Dva a půl chlapa. Ale pak jsou věci, za které se nestydím, ač mi leckdo naznačuje, že bych měl. Třeba za to, že jsem pasivista. číst dále Splněný sen archeologa? / Libor Hruška > NP č.498 > Téma čísla Zdeněk Dragoun a Michal Tryml měli to štěstí, že se na začátku kariéry v 70. letech dostali k vykopávkám spojeným s výstavbou pražského metra. Splněný sen archeologa? Jen pokud by na práci bylo více času. Stavba metra se nesmí zpozdit, zněl stranický úkol, a tak si archeologové museli vybírat, co zachránit. číst dále Příští stanice: Petržalka / Libor Hruška > NP č.498 > Téma čísla I Bratislava měla mít své metro, budovat se začalo v roce 1988, ale po pádu režimu se práce zastavily. Stopy projektu jsou dodnes k vidění na sídlišti Petržalka. „Bratislava si na svoji druhou šanci mít metro bude muset ještě dost dlouho počkat. V nejbližších 15 letech to určitě nebude,“ říká Peter Martinko, odborník na historii i současnost bratislavské hromadné dopravy. číst dále
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů