Za volantem automobilu dnes mnozí spálí tolik času, že by to vydalo na jeden bonusový život. Studie amerických vědců „Impacts of Autonomous Vehicles on Consumers Time-Use Patterns" se proto zaměřila na to, jak by mohl masivní nástup autonomních vozů na silnice zasáhnout do toho, jak trávíme svůj čas – a shledala, že s auty, která řídí sama sebe, bychom mohli mít konečně také jednou volného času na rozdávání.
Studie se zabývá tak zajímavými věcmi, jako je například souvislost mezi tím, kolik času stráví američtí řidiči cestou do práce, a tím, jak dlouho spí a kolik toho stihnou zhlédnout v televizi; závěry jsou zřejmé – ti, kdo jezdí do práce déle, toho naspí i nakoukají o třicet minut méně než ti, co mají práci za rohem. Rada vyměnit individuální dopravu za hromadnou zrovna v tomto případě k ničemu moc není – o mnoho méně toho naspí (a nakoukají) i lidé, kteří se do práce dopravují autobusy a vlaky. Mnohé z toho by podle autorů studie mohla vyřešit právě jízda v autonomním vozidle, konkrétně v tom úrovně 5, které se bude samo řídit i samo kontrolovat (zodpovědnost za jeho provoz tak nebude na řidičovi, ale na jeho výrobci). V tu chvíli se cestou do práce bude každý moci dodívat na svůj oblíbený seriál na palubní desce, a pokud se mu budou klížit oči, schrupne si – a probudí se pěkně vyhajaný až u píchaček.