Za ta léta se „Bárbína“ stala předmětem mnohých diskuzí a prošla několika proměnami. Získala dům, auto, muže, rodinu, mezinárodní věhlas a nejnověji wi-fi připojení spolu s odposlouchávací technologií.
Mluvící panenka, pojmenovaná jednoduše „Hello Barbie“, byla na trh uvedena v říjnu 2015 a její specialita spočívá v tom, že na rozdíl od ostatních mluvících panenek, opakujících stále dokola svých pár replik, dovede tahle vést s vaším dítětem „skutečný“ rozhovor. To znamená, že nejen mluví, ale i poslouchá. Otázkou zůstává, kdo poslouchá společně s ní?
Při uvedení na britský trh se proti panence zdvihla vlna nevole ze strany spolků zabývajících se ochranou soukromí a ve Spojených státech proti ní univerzitní učitelé dokonce sepsali petici. Mají totiž vcelku oprávněný pocit, že odpovědi, které Barbie dostává na své otázky, jsou více než pro rozvoj dětské řeči, kterým se Mattel kasá, použitelné hlavně pro rozvoj obchodu a reklamy.
Předtím, než je panenka schopná komunikovat, si totiž musejí rodiče vytvořit on-line účet, který vyžaduje jako jednu z podmínek souhlas s poskytováním osobních údajů třetím stranám. Bezpečnostní výzkum společnosti Bluebox navíc tvrdí, že Hello Barbie má závažné trhliny v možnostech ochrany informací a že lze vcelku snadno její rozhraní nabourat a odposlouchávat spolu s Mattelem. Těžko říct, jestli petice a veřejné rozhořčení bude mít jakýkoli dopad na prodej „chytrých“ hraček jako tahle, to, jakým směrem se naše společnost pod dozorem bezpečnostních kamer vyvíjí, napovídá spíše o opaku.