NP č.492 > Téma číslaAch, ty hračkyRedakce

Známý povzdech. Ty hračky! Je jich moc. Jsou divné. Jsou drahé. Děti z nich hloupnou. Celý hračkářský průmysl stojí na pozoruhodném paradoxu. Zatímco jedni rodiče hračky vymýšlejí a vyrábějí a prodávají, jiní rodiče se z té stále mohutnější nabídky hraček hroutí. A vítězi jsou děti.

Do hraček, které dětem kupujeme, projektujeme svoje vize toho, jaké naše děti mají být, čím mají být, až vyrostou, vštěpujeme jim skrze ně nějaké své základní životní hodnoty. Zároveň jsou hračky zdrojem napětí – hračky, se kterými si naše děti chtějí hrát, neodpovídají našim představám a možnostem. Děti vždy chtějí něco jiného. A vždy toho chtějí víc, než je zdrávo. S oblibou nadáváme na výrobce hraček i obří hračkářství, dobře víme, že ve spojení s dětmi jsou vždy o něco silnější. Přitom spoustě lidí nedochází, že celý hračkářský byznys, to jsme i my, rodiče.


Oslovili jsme několik zajímavých lidí, kteří do procesů hračkářského průmyslu vstupují v různé chvíle s různými posláními. Jak vypadá vývoj hraček a jak snaha trefit se do dětského vkusu připomíná věštění z koule, nám vyprávěl pan Kotík, šéf společnosti vyrábějící českého Igráčka. Vypravili jsme se i za Radkem Musílkem, redaktorem časopisu Můžeš, který se věnuje životu handicapovaných, a povídali si s ním třeba i o tom, jestli postiženým dětem chybějí hračky na vozíku. A došlo i na psycholožku, paní Kouckou z poradny pro páry, které mají pocit, že jim svět hraček jejich dětí tak trochu přerůstá přes hlavu.


autor / Redakce VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články autora

A je to ghetto / Redakce > NP č.491 > Téma čísla Kateřina Šedá v souvislosti s brněnským Bronxem nerada mluví o ghettu. To slovo pro ni má příliš negativní nádech. Raději mluví o vesnici uprostřed města. Strávila tu několik let, chodila dům od domu, byt od bytu a mapovala život zdejších obyvatel. Na jednu výpravu nás vzala s sebou. číst dále Ach, ty hračky / Redakce > NP č.492 > Téma čísla Známý povzdech. Ty hračky! Je jich moc. Jsou divné. Jsou drahé. Děti z nich hloupnou. Celý hračkářský průmysl stojí na pozoruhodném paradoxu. Zatímco jedni rodiče hračky vymýšlejí a vyrábějí a prodávají, jiní rodiče se z té stále mohutnější nabídky hraček hroutí. A vítězi jsou děti. číst dále Exkluzivně: Ceny inzerce na rok 2024 za letošní ceny! / Redakce > NP č.613 > Blog Hledáte čtenáře, kterým záleží na společenské odpovědnosti? Naplánujte si inzerci v časopisu Nový Prostor ještě dnes a ušetřete více než 50 %! číst dále Dobrý psychopat / Redakce > NP č.494 > Téma čísla Když se řekne psychopat, vybavíme si někoho v lepším případě nesnesitelného, v horším případě okolí nebezpečného. Jsou ale vlastnosti, díky kterým lidé s psychopatickými rysy mohou hrát ve společnosti kladnou a zásadní úlohu. Psychopat díky absenci emocí a strachu může činem na hraně totálního rizika posunout lidstvo vpřed. Hledáme dobrého psychopata! číst dále
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů