Když se podíváte na Kancelář Blaník nebo na pověst, kterou si vybudoval pražský magistrát za primátora Béma, pak je pracovní náplní starosty nahrnout si co nejvíce „malých domů" a vyvrtat co nejvíc tunelů. Pohled na nového starostu Londýna Sadiqa Khana však člověka naplňuje nadějí; londýnský starosta maká na tom, jak své město zbavit znečištění vzduchu, a jde na to prostřednictvím nejmodernějších metod.
Když je ve městě nedýchatelný vzduch, pípne vám zpráva na mobilu.
Server BBC vypočítává deset postupů, jimiž se Londýn stane městem s mnohem čistším ovzduším, než byl doposud. Patří mezi ně vysoké zpoplatnění automobilů se starými motory, z nichž cáká nejvíce emisí, naplánování zón s „ultra nízkými" emisemi, které budou spuštěny v roce 2019, a osazení environmentálně nejzamořenějších dopravních tepen těmi nejekologičtějšími autobusy. V Londýně pod Khanovým vedením vzniká také nejpočetnější eskadra autobusů s hybridním pohonem v Evropě, která má už 2300 hybridních vozů (což je takřka čtvrtina veškerých londýnských autobusů). Současně se rozjel také program Healthy Streets na to, jak z Londýna udělat město přítulnější k chodcům a cyklistům (investice do proměny činí přes dvě miliardy liber) a systém varování před zvýšenou koncentrací emisních hnusů ve vzduchu (když je venku nedýchatelno, pípne vám zpráva na mobilu). Tak tohle by měl dělat starosta velkého města: pracovat na tom, aby to město bylo fajn.