Odboráři a občanské iniciativy (včetně sdružení tělesně postižených, kteří byli velmi viditelně přítomni) vyjádřili protest proti reformám a čekali, jaký bude mít jejich protest ohlas. Dočkali se. Zejména TV Nova se nás svými zprávami rozhodla vrátit o několik desítek let zpět.
Ve více než pětiminutovém spotu se TV Nova rozhodla udělat z odborářů podivné patrony, kteří ničemu nerozumí a nejraději ze všeho by vrátili společnost do minulého režimu. Novácká televize si smlsla na záběru odborářského vůdce, který šel onen den poněkud nevkusně na pivo s ministrem Kalouskem, proti němuž řečnil. Ještě větší pozornost ale věnovala tomu, že si demonstrující odboráři přivezli z domova svačiny, a nezvýšili tak tržbu stánkům s předraženými párky. Usilovným zjišťováním (ve zprávách pouštěli prodejce za prodejcem) se naši investigativní novináři dopátrali k tomu, že během demonstrace stoupla tržba pouze obchodníkům s pivem a zmrzlinou. Opravdu klíčová informace, již je třeba se dozvědět v hlavním zpravodajském čase…
Ještě příznačnější než reakce bulvární televize bylo ovšem „pokrytí“ demonstrace ze strany Hospodářských novin. Ty mají mezi mnoha vzdělanými lidmi punc seriózního média, které má jako jediný z českých deníků smysl číst. Skoro se ale zdá, jestli tato popularita není způsobena spíš než „seriózností“ skrýváním zpráv, které pro některé čtenáře mohou být nepříjemné. Na prvních třech stranách totiž Hospodářky o demonstraci vůbec neinformovaly, fotka největší polistopadové demonstrace a informace zvící několika vět se vešly až na stranu 4. Co také v Hospodářských novinách s demonstranty, kteří si vozí z domova svačinu…