NP č.627 > Prodejci NPMáme rádi zvířatatext: Monika Dvořáková, foto: Jolana Haismanová

Loňský výlet do pražské zoologické zahrady sklidil mezi našimi klienty obrovský úspěch. Bylo tedy jasné, že letos znovu společně někam vyrazíme. A protože mezi zvířaty je nám dobře, vydali jsme se do Zooparku Zelčín.

Návštěvu Zooparku Zelčín, který se nachází v blízkosti Mělníka, jsme domluvili na začátek srpna. S nadšenými výletníky z řad prodejců se scházíme v našem pražském denním centru, odkud autobusem vyrážíme směr zvířátka.

Prodejci na výletě v zooparku Zelčín

Chvilku po desáté hodině vyskakujeme z autobusu na parkovišti, přepočítáváme výletníky a potkáváme se s naší průvodkyní.

Vysvětluje nám, že v zelčínském zooparku můžeme nakrmit a pohladit zvířátka přímo v jejich výbězích. Dostáváme se tak na dotek blízko jak k běžným hospodářským zvířatům, jako jsou kozy, ovce, drůbež, lamy nebo poníci, tak i ke klokanům, emu, miniprasátkům nebo surikatám.

Prodejci krmí zvířata v zooparku Zelčín

Po dvou hodinách strávených v zooparku sice dobrá nálada neubývá, slábnou ale fyzické síly.  A tak vyhlašujeme odchod na oběd. Po obědě je na našich výletnících vidět, jak jsou unavení. Unavení, ale šťastní. „Ještě že jsme přijeli tím autobusem, mě už strašně bolí nohy. Takhle si po cestě zpátky pěkně odpočnu a snad budu schopná dojít domů. Ale tyhle výlety vždycky stojí za to,“ shrnuje prodejkyně Kamila. Její autobusová spolusedící Zdeňka dodává: „Příště vyrazíme na Karlštejn!“

Prodejci na výletě v zooparku Zelčín

Všem zákaznicím a zákazníkům moc děkujeme za to, že jsme díky Vám mohli zažít další nádherný den s našimi prodejci. Strávit den se zvířaty, chvilku vydechnout a zapomenout na své každodenní strasti – o tom snila spousta prodejců. A tak jsme jim tento sen díky Vaší pomoci splnili.

Prodejce Standu a Michala okouzlila tahle želva obrovská. Od průvodkyně se dozvěděli, že se dožívá kolem 160 let, ale jsou známy i případy mnohem starších želv, rekord dožití je 255 let. „Takhle blízko jsem u želvy ještě nikdy nebyl, dokonce jsem si ji mohl i pohladit. Byl to zvláštní pocit,“ vyprávěl Standa.

Prodejci Standa a Michal s želvou obrovskou

Ve výběhu s göttingenskými miniprasátky se výletníkům líbilo. „Musel jsem jim dát hrozně moc jídla, je vidět, že jim chutná. Cítil jsem se nejdřív trošku divně, jak si to papání brali přímo z mojí dlaně, a na začátku jsem se bál, ale paní průvodkyně mi to hezky vysvětlila, jak mám tu ruku natáhnout. Taky mi řekla, že jsou hodně chytrá, prý skoro jako tříleté dítě,“ líčil Martin.

Prodejce Martin ve výběhu s göttingenskými miniprasátky

„Byl to můj první výlet s Novým Prostorem, moc jsem si to užil. Líbilo se mi, že jsme mohli všechna zvířata krmit, a když jsme se k nim chovali slušně, tak je i hladit. Naše průvodkyně byla milá a šikovná, říkala nám i hodně zajímavostí o zvířatech. Nakonec jsme si s manželkou koupili i suvenýry, abychom měli památku na tenhle hezký den,“ popsal Petr.

Prodejce Petr strávil den v zooparku společně se svou ženou

Pomozte prodejcům splnit i další přání. Předplaťte si časopis Nový Prostor a každé nové číslo dostanete elektronicky nebo poštou přímo do schránky! I při objednání přes internet můžete podpořit svého oblíbeného prodejce.

Monika Dvořáková autor / Monika Dvořáková VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články autora

Máme rádi zvířata / Monika Dvořáková > NP č.627 > Prodejci NP Loňský výlet do pražské zoologické zahrady sklidil mezi našimi klienty obrovský úspěch. Bylo tedy jasné, že letos znovu společně někam vyrazíme. A protože mezi zvířaty je nám dobře, vydali jsme se do Zooparku Zelčín. číst dále Život je pro každého z nás jedna velká mise
Prodejkyně Zdeňka versus Gabriela Soukalová / Monika Dvořáková
> NP č.625 > Prodejci NP S nejúspěšnější biatlonistkou v české historii Gabrielou Soukalovou se prodejkyně Zdeňka sice nepotkala, ale i tak na vás čeká velmi otevřený rozhovor plný vzpomínek, myšlenek a zážitků.
číst dále
„Naše děti prodělaly nějaký způsob výchovy a má to takové následky.“ / Monika Dvořáková > NP č.606 > Rozhovor Nejmladší český cestovatel, který se už v pěti týdnech ve švédské divočině setkal s medvědicí a medvídětem. Také na kole projel skrze Tibet, překonal pětitisícové sedlo a jako rodilý mluvčí se domluví česky, anglicky a čínsky. To je sedmiletý Saša, kterého můžete znát z jeho zápisků z cest, zveřejňovaných pod jménem Saša jede. O stylu výchovy, fenoménu dětství a cestování s dětmi nám povídal Sašův tatínek. číst dále Můj hudební vesmír
Zpěvačka Lenka Dusilová versus prodejkyně Alena / Monika Dvořáková
> NP č.609 > Prodejci NP Byl to jeden z těch rozhovorů, kdy téměř nepoznáte, kdo má být v roli novináře a kdo v roli zpovídaného. V jedné z pražských kaváren se obě dámy spontánně začaly bavit o tom, jaké mají léto. A zjistily, že je spojuje nejméně jedno krásné téma: vandr.
číst dále
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.