NP č.532 > KulturaSexuální výchova na NetflixuBenjamin Slavík

Navzdory tomu, že se seriál Sex Education při pohledu z prvního plánu jeví jako pouhý produkt pro rychlé pobavení teenagerů, tak mu lze přiznat větší význam.

Přestože oním produktem určeným ke snadné konzumaci globálním publikem nesporně je, tak zároveň zaplňuje mezeru ve stále poměrně problematickém, či poněkud „nevyřešeném" žánru, tedy v popkultuře s ambicí zrcadlit problém hledání sexuální identity teenagerů.


Tento tematický rámec jako by býval uchopován jen v hraničních pólech. Zkoumaný problém bývá buď banalizován na vulgární ne/komedii (tu představuje například kdysi populární série Prci, prci, prcičky), nebo naopak zatěžkáván náročnými/provokativními uměleckými filmy (ty najdete ve festivalových programech, z nichž vyčnívá pár let starý srbský snímek Klip). Seriál Sex Education se pak realizuje v zajímavém a stále nevyplněném meziprostoru.


První sexuální zkušenosti teenagerů chápe jako pro daný věk důležité události; rovněž na ně ovšem nahlíží s nadhledem, který člověk reálně získá až poté, když se přes dané první zkušenosti sám překlene, tj. později, než když první zážitky v nervech a vzrušení prožívá. Sex Education tak na jednu stranu může zůstat lehkým fastfoodem, ale zároveň prezentuje cenný produkt, který není ani zkažený nebo jiným způsobem závadný. Až se dnešních třicátníků zeptáte, co chybělo jejich dospívání, dost možná vám stáhnou tuhle netflixovou oddechovku.


autor / Benjamin Slavík VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články z tohoto čísla

Prostě chleba / Jan Štěpánek > NP č.532 > Téma čísla Maškrtnica, blogerka, pekařka a novinářka, jejíž články, fotky a recepty sledují desítky tisíc lidí. Pořádá kurzy pečení chleba, stojí v čele kultovního internetového fóra PečemPecen. Gastrocelebrita své generace. číst dále 5 věcí, které jsem se dozvěděl o moderní kaligrafii / Štěpán Materna > NP č.532 > DIY Jak u psaní správně sedět a dýchat, kdy má být linka tenká a kdy má být naopak tlustá? Jak se dá psát kávou nebo vývarem z černého bezu? A k čemu je vlastně dobré umění krasomalby v době, kdy si můžeme posílat elektronické vzkazy vyvedené některým z nabídky tisíců písem? Co vás čeká, přihlásíte-li se na kurz moderní kaligrafie, zjišťoval Štěpán Materna. číst dále Lovím látky / Taja Spassková > NP č.532 > Příběh Návrhářka Anna Vácová a její cesta k udržitelné módě. Začíná na ulicích korejského Soulu a končí (zatím) v Praze na Letné. číst dále Samota je magnet na zážitky / Prodejce Janko > NP č.532 > VIP Rozhovor Cestovatel Ladislav Zibura a prodejce Janko z I. P. Pavlova v Praze se sešli jen pár hodin před začátkem Ladislavovy cestovatelské one man show v přítmí kavárny kina Aero. Společných témat našli spoustu, od spaní venku, stopování, po adrenalin jízdy vlakem načerno. Oba v cestování našli své pojetí svobody. číst dále

Nejčtenější články autora

Björk a její sebepoznání / Benjamin Slavík > NP č.510 > Kultura Tajemná Islanďanka Björk je už více než dvacet let jednou z nejzajímavějších, ale zároveň nejnáročněji uchopitelných umělkyň na hudební scéně. Její deváté album Utopia pak představuje její dost možná nejvíce spirituální nahrávku. číst dále Seriál The End of  the F****ng World: Od cynismu k citu / Benjamin Slavík > NP č.519 > Kultura Jedním z nejzajímavějších seriálů poslední doby je dílo The End of the F****ng World. Nechte se tvůrci vlákat do pasti, ve které se vám bude náramně líbit. číst dále Julian Casablancas a The Voidz - Esej o tom, jak si zachránit život / Benjamin Slavík > NP č.521 > Kultura Třetí album Virtue kapely The Voidz představuje jednu z nejzajímavějších desek letošního roku. To na jedné straně reprezentuje schopnost experimentovat s různými hudebními vlivy, ale na druhé se zároveň může stát symbolem toho, jak známý hudebník bojuje s vlastní minulostí. Toho, že se od ní nutně nemusí odříznout, pokud chce jít s čistým a svobodným výhledem dál. číst dále Ostré předměty: seriál, který na každém, kdo ho viděl, zanechal jizvy / Benjamin Slavík > NP č.526 > Kultura Seriál Ostré předměty patří k tomu nejzajímavějšímu, co jste zatím letos mohli vidět. Nejen kvůli neodolatelné depresačce Amy Adams v hlavní roli. O tom, zda ve skvělé krimi vyšetřuje vraždu dvou nezletilých děvčat, nebo svou vlastní, která se ne/stala v nedaleké minulosti, či snad něco úplně jiného, vám poví následující esej. číst dále
celý archiv