NP č.495 > Novinky / TechnoskopSlunečník místo střechyDarek Šmíd

Společnost Google před dvěma roky odstartovala Projekt Sunroof, který na základě trojrozměrného modelu domovních střech mapuje, kolik slunečního svitu se na tu kterou střechu dostává. Proč to dělá?

Aby zjistil, kolik střech by se dalo osadit solárními panely; má to přece logiku – proč solárními panely zahušťovat luka a pole, na nichž mohou kvést sedmikrásky, když se můžou stejnými panely osadit střechy, na něž se stejně nikdo nekouká? Výsledky projektu Googlu jsou zajímavé – sedmdesát devět procent střech ze šedesáti milionů, které projekt prozkoumal, je zralých na to, aby se osadily solárními panely. Pokud začnou lidé třeba i inspirováni touto skutečností více přemýšlet nad tím, jak využít energii od sluníčka, mohou za pár let vypadat účty za elektřinu podstatně jinak.


autor / Darek Šmíd VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články z tohoto čísla

Elektronické platby nejsou zrovna ekologické / Darek Šmíd > NP č.495 > Novinky / Technoskop Elektronická kryptoměna Bitcoin je poslední dobou zase v centru dění; v minulém Novém Prostoru bylo zmíněno její krátkodobé překonání ceny zlata a zmínka padla také o tom, že Bitcoinem se dá obejít babišovská elektronická evidence tržeb. číst dále Kolonizace, moje není tvoje / Jan Štěpánek > NP č.495 > Téma čísla Začíná to už ve chvíli, kdy se narodíte. Jste kolonizátor. Jsme tvorové expanzivní. Přirozeností člověka je hledání nových extenzí sebe samého. Jedna z prvních věcí, které jako dítě pochopíme, je to, co je a co není moje. A co moje není, to chceme. Kudy člověk chodí, tudy ale spřádá plány, kam sám sebe ještě projektovat. číst dále Vasektomie a basketbal / Darek Šmíd > NP č.495 > Téma čísla Kolonizace života a smrti mezi kuchyní a obývákem číst dále Potíže s Bohémou / Ivan Adamovič > NP č.495 > Kultura Televizní seriál Bohéma rozvířil diskusi, jak to ostatně filmy režiséra Roberta Sedláčka umějí. Rozhodl se narušit obraz nejmilovanějších herců první republiky, navíc v tíživých časech okupace. A reakce byla bouřlivá. Chtěli jsme od režiséra a jeho odborného poradce, historika Petra Koury, zjistit, kam může tvůrce zajít v autorské licenci na dějiny. Kde je hranice mezí uměleckého zobrazení? číst dále
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů