NP č.480 > FejetonVšechno je reklama!Jan Stern

Mám kamaráda, který tvrdí, že všechno je reklama. Proto taky ničemu a nikomu nevěří.

Napíšou třeba v novinách, že jíst pětkrát denně bůček zvyšuje cholesterol. – „No jo, potřebujou doprodat kuřata.“

Víno je zdravé na srdce. – „Jasně, zbylo vám letos ve skladech, na to vám tak skočim!“

Slavný zpěvák převezen do nemocnice. – „Aha, za tejden vydává Největší hity, tak potřebujou ňáký promoušn.“

Miloš Zeman opět vyplul na svůj rybníček, nakládali ho do člunu jeřábem. – „To platí Gumotex, abysme jako viděli, co všechno ty jejich nafukovačky udržej.“

Jarda Jágr si opět připsal bod, nový rekord je na dosah. – „Vy jste všichni tak naivní! Tyhle jágro- -články platí Česká správa sociálního zabezpečení, aby lidi nechodili do předčasnýho důchodu.“ Interpelace skončily po pěti minutách, ministři ani poslanci nedorazili. – „Nevěřte tomu, takovýhle zprávy si platí výrobci semtexu.“

Tento článek je v plném znění dostupný pouze předplatitelům Nového Prostoru.

Pořiďte si online-předplatné a krom přístupu k článkům záskáte i možnost stáhnout si Nový Prostor ve formátu pdf.

Pokud již jste předplatitelem, přihlašte se prosím.


autor / Jan Stern VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Chci pomoci konkrétním lidem bez domova a v nouzi

Podívejte se profily našich nejlepších prodejců, kterým nechybí zodpovědnost a poctivost, ale chybí jim zázemí, oblečení, obuv nebo nějaká speciální pomůcka, aby se mohli cítit spokojeně a žilo se jim lépe. Našim prodejcům můžete přispět na jejich konkrétní potřeby nebo přání.
Chcete se o jejich osudu dozvědět víc? Děkujeme všem dárcům.

Nejčtenější články autora

Peklie, peklíčko / Jan Stern > NP č.458 > Fejeton Já jako fejetonista nejsem k ničemu zavázán. Na rozdíl od svých kolegů nejsem povinen zaznamenávat podstatné rysy epochy. Když chci, můžu psát klidně o beďarech. A můj pravidelný čtenář ví, že chci nezřídka. Leč občas se v epoše utrhne cosi tak podstatného, občas mineme tak epochální civilizační milník, že mi to nedá a začnu se hnípat v něm, namísto v pupíncích. A dnes je právě ta chvíle. Nemohu totiž nezaznamenat, že do našeho světa sestoupilo takřečené selfie, neboli selfíčko. číst dále Kaboňák český / Jan Stern > NP č.477 > Fejeton Je ošidné o nějakém národě říct, že je takový nebo makový. Většinou jde jen o mýty. číst dále Loudání / Jan Stern > NP č.521 > Fejeton Marketéři dělí lidi do pěti kategorií, které se liší podle toho, kdy a proč si osvojí nějakou novinku, třeba mobilní telefon. První jsou novátoři, pak „early adopters", pak příslušníci „první většiny", pak příslušníci „druhé většiny" a nakonec jsou loudalové, kteří si mobilní telefon pořídí až ve chvíli, kdy už se pomalu přestává vyrábět. číst dále Dablérismus / Jan Stern > NP č.529 > Fejeton Někteří filozofové tvrdí, že základním rysem naší epochy je neschopnost cokoli prožívat. Respektive, prožívat to sami za sebe a v sobě – namísto sebe to necháváme za sebe prožívat náhradníky. Dabléry. Své kaskadéry, kteří za nás odehrají ty opravdu nebezpečné scény. číst dále