NP č.390 > Pošli to dálHala mezi námiTomáš Havlín

Nejen pražské radní zřejmě překvapil jablonecký podnikatel Dalibor Dědek, když koncem loňského roku věnoval městu nafukovací halu, v níž by lidé bez domova mohli najít útočiště před zimou. Už méně překvapivé je, že hala dosud „levituje“ nad Prahou a ne a ne dosednout na to „vhodné“ místo.

 

Podnikatel s bezpečnostními technologiemi, který si všiml bezdomovce cestou do Národního divadla, získal pocit, že by jeho firma mohla udělat také něco pro prevenci kriminality – a daroval městu halu za 1,6 milionu korun. Není jisté, jak by vypadal vnitřní řád haly: poněvadž by ji provozovalo město, zřejmě by nebyl bezbariérový a stejně jako loď Hermes by podmiňoval vstup nejen testem na alkohol, ale i zaplacením jistého finančního obnosu. Přesto by nám – upřímně řečeno – vytrhla taková hala trn z paty. Není žádným tajemstvím, že lidí na pražských ulicích žije rok od roku stále více a Praha dokáže poskytnout aspoň provizorní přístřeší v zimních měsících jen zlomku z nich... Nafukovací hala, upevněná k zemi zřejmě nějakými kolíky, však zdaleka nemá razanci takové Blanky, aby se podobně vehementně potvrdila v prostoru. A tak se z ní stává horký brambor. „Vzhledem k tomu, že tato lokalita není k umístění takového zařízení vhodná, nesouhlasíme s umístěním,“ sdělil lakonicky starosta Prahy 8 Jiří Janků a vyloučil tak možnost, že by se hala nacházela v prostředí Rohanského ostrova. Pozemky patří městu, ale to nechce jít na sílu, a tak raději sklopí zrak a bude „hledat dál“ – přestože ví, že z dalších městských částí dostane zřejmě stejnou odpověď.

Začátkem ledna jsme mohli zachytit zprávu, že přes relativně mírnou zimu zahynul letos v Praze na ulici již čtvrtý člověk. Jak pravděpodobný je scénář, že nafukovací hala bude zjara stále ve skladě a zároveň budou všichni z obliga?

 


Tomáš Havlín autor / Tomáš Havlín VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články z tohoto čísla

V duši zákazníka / Alexandr Budka > NP č.390 > Téma čísla Svět obchodu je tvrdý a nic se v něm neponechává náhodě. Zákazníci jsou neustále podrobováni zkoumání, kterak je co nejefektivněji přimět k utrácení. Není tedy divu, že výzkum trhu je působištěm mnoha psychologů, sociologů a dalších, původně pomáhajících profesí, zběhlých do komerční sféry.   číst dále Sen o zlveněném štěstí / Andrea Novotná > NP č.390 > Téma čísla Někteří psychologové říkají, že pokud získáme zboží za nižší než původní cenu, prožijeme pocit uspokojení a výhry. Platí to ale i tehdy, když se ze slev stává systém – a z jejich využívání jedna z mála dostupných možností, jak se „mít líp“ anebo vůbec přečkat? Koho v takovém případě vlastně obehráváme?   číst dále Slasti a strasti slev / Alexandr Budka > NP č.390 > Téma čísla Okřídlený citát Nechci slevu zadarmo dokonale vystihuje podstatu věci. Cena slevy je vyšší, než by se člověk nadál. Až příliš často u ní platí, že kde jeden získává, druhý tratí. A dopady lákavých nabídek jsou tím nepříjemnější, čím dovedněji jsou skryty očím váhajících zákazníků.   číst dále Holka s ďáblem v těle / Tomáš Havlín > NP č.390 > Uličníci Olga Tichavová prodává Nový Prostor v Praze u Jindřišské věže. Poté, co jsme dopili turka v přilehlé hospodě, přemítala nahlas: „Co si o mně zákazníci pomyslej? Ale však tam není nic špatného. Že jsem byla grázl? Každej jsme byli nějakej. A já jsem byla moc bujná, no.“   číst dále
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů