NP č.390 > Pošli to dálHala mezi námiTomáš Havlín

Nejen pražské radní zřejmě překvapil jablonecký podnikatel Dalibor Dědek, když koncem loňského roku věnoval městu nafukovací halu, v níž by lidé bez domova mohli najít útočiště před zimou. Už méně překvapivé je, že hala dosud „levituje“ nad Prahou a ne a ne dosednout na to „vhodné“ místo.

 

Podnikatel s bezpečnostními technologiemi, který si všiml bezdomovce cestou do Národního divadla, získal pocit, že by jeho firma mohla udělat také něco pro prevenci kriminality – a daroval městu halu za 1,6 milionu korun. Není jisté, jak by vypadal vnitřní řád haly: poněvadž by ji provozovalo město, zřejmě by nebyl bezbariérový a stejně jako loď Hermes by podmiňoval vstup nejen testem na alkohol, ale i zaplacením jistého finančního obnosu. Přesto by nám – upřímně řečeno – vytrhla taková hala trn z paty. Není žádným tajemstvím, že lidí na pražských ulicích žije rok od roku stále více a Praha dokáže poskytnout aspoň provizorní přístřeší v zimních měsících jen zlomku z nich... Nafukovací hala, upevněná k zemi zřejmě nějakými kolíky, však zdaleka nemá razanci takové Blanky, aby se podobně vehementně potvrdila v prostoru. A tak se z ní stává horký brambor. „Vzhledem k tomu, že tato lokalita není k umístění takového zařízení vhodná, nesouhlasíme s umístěním,“ sdělil lakonicky starosta Prahy 8 Jiří Janků a vyloučil tak možnost, že by se hala nacházela v prostředí Rohanského ostrova. Pozemky patří městu, ale to nechce jít na sílu, a tak raději sklopí zrak a bude „hledat dál“ – přestože ví, že z dalších městských částí dostane zřejmě stejnou odpověď.

Začátkem ledna jsme mohli zachytit zprávu, že přes relativně mírnou zimu zahynul letos v Praze na ulici již čtvrtý člověk. Jak pravděpodobný je scénář, že nafukovací hala bude zjara stále ve skladě a zároveň budou všichni z obliga?

 


Tomáš Havlín autor / Tomáš Havlín VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články z tohoto čísla

V duši zákazníka / Alexandr Budka > NP č.390 > Téma čísla Svět obchodu je tvrdý a nic se v něm neponechává náhodě. Zákazníci jsou neustále podrobováni zkoumání, kterak je co nejefektivněji přimět k utrácení. Není tedy divu, že výzkum trhu je působištěm mnoha psychologů, sociologů a dalších, původně pomáhajících profesí, zběhlých do komerční sféry.   číst dále Sen o zlveněném štěstí / Andrea Novotná > NP č.390 > Téma čísla Někteří psychologové říkají, že pokud získáme zboží za nižší než původní cenu, prožijeme pocit uspokojení a výhry. Platí to ale i tehdy, když se ze slev stává systém – a z jejich využívání jedna z mála dostupných možností, jak se „mít líp“ anebo vůbec přečkat? Koho v takovém případě vlastně obehráváme?   číst dále Slasti a strasti slev / Alexandr Budka > NP č.390 > Téma čísla Okřídlený citát Nechci slevu zadarmo dokonale vystihuje podstatu věci. Cena slevy je vyšší, než by se člověk nadál. Až příliš často u ní platí, že kde jeden získává, druhý tratí. A dopady lákavých nabídek jsou tím nepříjemnější, čím dovedněji jsou skryty očím váhajících zákazníků.   číst dále Jdeme si pod nos? / Margita Mucki > NP č.390 > Referát „Ha, ty máš novou aviváž!“ vykřikla jsem, zmámena čichovými vjemy, jen co kamarádka vstoupila do kavárny. Její povytažené obočí vysvětlilo se vzápětí. Pro mě ostrý, chemický, prádelnu asociující odér, jemuž i káva podlehla, byl její nový parfém. Vytoužený, vysněný, dlouho sháněný a k tomu všemu adekvátně drahý.   číst dále