NP č.521 > FejetonLoudáníJan Stern

Marketéři dělí lidi do pěti kategorií, které se liší podle toho, kdy a proč si osvojí nějakou novinku, třeba mobilní telefon. První jsou novátoři, pak „early adopters", pak příslušníci „první většiny", pak příslušníci „druhé většiny" a nakonec jsou loudalové, kteří si mobilní telefon pořídí až ve chvíli, kdy už se pomalu přestává vyrábět.

Lidé v každé z těch kategorií mají pravidelně i společné psychické rysy a sociální zvyklosti (byť tomu málokdy věří). Proto vlastně může marketing existovat: dokáže přes tyto společné rysy oslovit celé velké skupiny v tu pravou chvíli tím pravým způsobem. Jen na loudaly už žádný marketér nikdy necílí. Loudalové jsou každému lhostejní. Loudalové už jsou zajímaví jen pro bazary. Kupují si novinky až ve chvíli, kdy jen zabírají místo novinkám novým. Proto také až tihle loudalové, osvobození od všech těch reklamních žvástů a diktátu většiny, mohou posoudit, zda ta novinka opravdu k něčemu byla.


Přiznávám, jsem loudal. Ale nejen loudal-blbeček, který se dosud nedotkl dotykového displeje, neboť čeká, až zlevní pod úroveň pánvičky (a on zlevní). Já jsem loudal konceptuální. Já věřím v roli loudalů takřka vykupitelskou.


Nejde totiž jen o dotykáče. Jde i o myšlenky. I k nim se doloudávám jako maratonec s artrózou.

Tento článek je v plném znění dostupný pouze předplatitelům Nového Prostoru.

Pořiďte si online-předplatné a krom přístupu k článkům záskáte i možnost stáhnout si Nový Prostor ve formátu pdf.

Pokud již jste předplatitelem, přihlašte se prosím.


autor / Jan Stern VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Chci pomoci konkrétním lidem bez domova a v nouzi

Podívejte se profily našich nejlepších prodejců, kterým nechybí zodpovědnost a poctivost, ale chybí jim zázemí, oblečení, obuv nebo nějaká speciální pomůcka, aby se mohli cítit spokojeně a žilo se jim lépe. Našim prodejcům můžete přispět na jejich konkrétní potřeby nebo přání.
Chcete se o jejich osudu dozvědět víc? Děkujeme všem dárcům.

Nejčtenější články z tohoto čísla

Řebříček obecný / Jana Vlková > NP č.521 > Herbárium Achillea millefolium - Roste prakticky všude – na lukách i v pangejtech. Znají ho skoro všichni, ale mnozí mu přezdívají žebříček. číst dále Swing me, baby! / Jakub Yellen > NP č.521 > Téma čísla Česko v posledních letech zasáhla nebývalá swingová vlna. Tančí se všude. Taneční kurzy, školy a studia pomalu převyšují poptávku. Proč se to stalo? ptali jsme se tanečnice a zpěvačky Kateřiny Steinerové, která byla před deseti lety u zrodu tohohle swingového pobláznění. číst dále Julian Casablancas a The Voidz - Esej o tom, jak si zachránit život / Benjamin Slavík > NP č.521 > Kultura Třetí album Virtue kapely The Voidz představuje jednu z nejzajímavějších desek letošního roku. To na jedné straně reprezentuje schopnost experimentovat s různými hudebními vlivy, ale na druhé se zároveň může stát symbolem toho, jak známý hudebník bojuje s vlastní minulostí. Toho, že se od ní nutně nemusí odříznout, pokud chce jít s čistým a svobodným výhledem dál. číst dále Tísňové volání po pravdě / Ivan Adamovič > NP č.521 > Kultura Severský thriller je žánr, který stále táhne pozornost. Do téhle kategorie distributor řadí i dánský, filmovými cenami ověnčený snímek Tísňové volání, který právě vstoupil do kin. Temnotu i sociální rozměr v něm najdeme, stejně jako určitou severskou nekompromisnost, která zjevně přichází ke slovu, když se v blízkosti polárního kruhu dostatečně nedodržuje životní styl hygge. číst dále
Odběr novinek

Dobré zprávy z NP Chcete vědět, co je u nás nového? Přihlašte se k odběru newsletteru.

Zásady zpracování osobních údajů