Jistě. Praha není Berlín, a tak si lze jen stěží představit, že se zde v dohledné době budou lidé do kanceláří ve velkém dopravovat na kole. Za stávající situace by se ale zdálo na místě provést alespoň ty nejzákladnější kroky směřující k podpoře bezmotorové městské dopravy. Místo toho se však v hlavním městě na ještě lepší časy blýská autodopravě, či přesněji auto-stání.
Od konce srpna totiž město rozšiřuje všem dobře známé modré zóny, jež mají být nově zavedeny třeba i na sídlištích daleko od historického centra. Ne každý však na rezidentní parkovací kartu dosáhne. Spíš než o úlevu životnímu prostředí se zde jedná o vzkvétající byznys s garážovými stáními, jejichž hodnota meziročně vzrostla až o pětinu, případně soukromých parkovišť, kde „nerezident“ zaplatí až desetkrát vyšší částku.
Pomyslnou třešničkou je pak fakt, že společnost pověřená zbudováním nových parkovacích zón, včetně umístění inovovaných parkovacích automatů, se vedle obstarávání pražského veřejného osvětlení a veškeré reklamní činnosti na jeho stožárech zabývá také pronájmem parkovacích míst. O plánovaných speciálních automobilech s kamerovým systémem, který odhalí neoprávněné „parkovače“, snad ani nemluvě. Prostředky utržené za parkování budou mimo jiné použity na výstavbu nových odstavných parkovišť. Nezbývá než doufat, že jednou snad zelené plány porazí ty (betonovo)modré.