Nový Prostor MEDIAKIT

Nový Prostor je nezávislý časopis, jehož vydavatelem je stejnojmenná nezisková organizace.

První číslo vyšlo v prosinci 1999, ještě pod původním názvem Patron. Nový Prostor je první českou verzí projektu street paper (pouliční noviny) a od roku 2001 je také členem International network of Street Papers, tedy mezinárodní organizace street paperů.


V každém vydání najdete kulturní pozvánky, tip na výlet,
rozhovor, stránku věnovanou vědě či zdraví a sociální rubriku.
Zhruba 14 stran je věnováno hlavnímu tématu. Na konci časopisu
pak nechybí zábavný úkol pro děti a luštění pro dospělé.


Mediakit ke stažení.
Katalog spoluprací ke stažení.

Ročník 24
Periodicita třítýdeník
Počet čísel ročně 16 + vánoční
Tištěný náklad 15 tisíc kusů
Remitenda Méně než 5 %
Formát 210 × 297 mm
Počet stran 40
Tisk celobarevný


Koncepce

Moderní design časopisu je vytvářen tak, aby byl atraktivní pro cílovou skupinu čtenářů (viz. čtenářský profi l níže).

Časopis čtivým způsobem přináší alternativní pohledy na aktuální společenská, kulturní, ekologická a lidskoprávní témata. Nabízí zajímavá témata, reportáže ze světa a rozhovory se zajímavými osobnostmi s důrazem na vysokou obsahovou kvalitu.

Distribuce

Nový Prostor se prodává stabilně na ulicích osmi velkých českých měst (Praha, Brno, Hradec Králové, Ostrava, Plzeň, Pardubice, České Budějovice, Olomouc), ale i v dalších městech Čech, Moravy a Slezska.

Prodejci časopisu jsou lidé, kteří se ocitli v sociální nouzi, jsou bez domova nebo jsou bezdomovectvím ohroženi. Z ceny 80 Kč jim náleží polovina.

Tento způsob distribuce je obdobný jako u ostatních „street papers“ a podporuje ideu nezávislého street časopisu se sociálním zaměřením.

Našim prodejcům jsou k dispozici také sociální pracovníci, kteří pomáhají řešit složité životní situace a vedou prodejce k navázání sociálních kontaktů s okolím, s cílem posilovat své schopnosti a vrátit se zpět na trh práce.

Inzerce

Inzerce v Novém Prostoru oslovuje perspektivní cílové skupiny, především ekonomicky aktivní čtenáře s vysokoškolským vzděláním a se zájmem o okolní dění. Vzhledem ke struktuře a poslání časopisu se snažíme, aby propagační sdělení nepřesáhlo 5 % celkové tištěné plochy časopisu.

Jakou inzerci v časopise Nový Prostor netiskneme
V časopise Nový Prostor nenajdete inzerci propagující alkohol, tabákové výrobky, hazardní hry, politické strany, erotické služby, nebankovní půjčky a úvěry.

Čtenářský profil

Profil cílové skupiny čtenářů byl vytvořen na základě výzkumu formou dotazníku z více než 1000 respondentů. (výsledky v %)

Ediční plán na rok 2024

číslo interní uzávěrka redakce pro autory prodej
615 5.12.2023 02.01.-21.01.2024
616 9.1.2024 22.01.-08.02.2024
617 30.1.2024 09.02.-28.02.2023
618 13.2.2024 29.02.-19.03.2024
619 5.3.2024 20.03.-10.04.2024
620 19.3.2024 11.04.-30.04.2024
621 16.4.2024 02.05.-22.05.2024
622 7.5.2024 23.05.-11.06.2024
623 28.5.2024 12.06.-01.07.2024
624 18.6.2024 02.07.-23.07.2024
625 9.7.2024 24.07.-13.08.2024
626 30.7.2024 14.08.-03.09.2024
627 20.8.2024 04.09.-23.09.2024
628 10.9.2024 24.09.-13.10.2024
629 1.10.2024 14.10.-04.11.2024
630 22.10.2024 05.11.-25.11.2024
631 12.11.2024 26.11.-31.12.2023
 

Ceník inzerce

Běžné číslo  
rozměr cena
1/1 strana zadní obálka 50 000 Kč
1/1 strana vnitřní 35 000 Kč
1/2 strana 20 000 Kč
1/3 strana na výšku 15 000 Kč
1/3 strana na šířku 15 000 Kč
vklad letáku 2 Kč/výtisk
2 strany advertorial 25 000 Kč
online kampaň dohodou


Vánoční číslo  
rozměr cena
1/1 strana zadní obálka 60 000 Kč
1/1 strana vnitřní 45 000 Kč
1/2 strana 30 000 Kč
1/3 strana na výšku 20 000 Kč
1/3 strana na šířku 20 000 Kč
vklad letáku 5 Kč/výtisk
2 strany advertorial 30 000 Kč
online kampaň dohodou