NP č.529 > Novinky / KulturaNetflix oživil Orsona WelleseBenjamin Slavík

Společnosti Netflix se povedlo, aby se pro velké množství lidí stala ztělesněním kvalitní soudobé seriálové produkce; když je na nějaký seriál (nebo celovečerní film) nalepen její label, vždy to už něco znamenaná. Nutně se ovšem nemusí jednat pouze o dobře vybudované povědomí o brandu.

Většina děl spjatých s Netflixem totiž vždy dokáže některými svými prvky budit dojem, že jsou něčím víc, že jsou něčím extra, něčím jiným než běžnou produkcí; buď prostřednictvím příběhu, nebo používaných formálních prostředků. Ale zároveň platí, že tato díla nikdy nesklouznou k vyhraněné produkci, která mainstreamové publikum spíše dráždí než těší.


Přestože se listopadové uvedení „nejnovějšího" filmu Orsona Wellese může jevit ze strany Netflixu jako poměrně nesystémový krok, ve skutečnosti tato událost plně odpovídá způsobu, jakým právě společnost Netflix buduje prestiž vlastní značky. Tím, že Netflix pomohl dokončit slavným režisérem nikdy nedokončený jeho poslední film, jejž natáčel v první polovině sedmdesátých let, provedl vlastně akt aktualizace hodnot, za kterými jakožto brand stojí. Stvrdil se tak jako instituce, která stojí za výraznými autorskými osobnostmi a koncepty. Bez ohledu na skutečnost, zda jejich díla mají těžiště v roce 2018, nebo naopak ve čtyřicátých a padesátých letech minulého století.


Pořídit si domů Netflix coby alternativu tradiční televize pak i díky filmu The Other Side of the Wind vřele doporučujeme.


autor / Benjamin Slavík VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články autora

Nová šance pro kapelu Gang Gang Dance aneb chill letošního léta / Benjamin Slavík > NP č.522 > Kultura Co budou letos v létě poslouchat hipsteři, když se se sluchátky na uších vydají do přírody? Co se stane nejlepším chillem stejného období? Nepřišla právě nyní doba, kdy by se každý měl povinně zamilovat do americké kapely Gang Gang Dance? číst dále Netflix oživil Orsona Wellese / Benjamin Slavík > NP č.529 > Novinky / Kultura Společnosti Netflix se povedlo, aby se pro velké množství lidí stala ztělesněním kvalitní soudobé seriálové produkce; když je na nějaký seriál (nebo celovečerní film) nalepen její label, vždy to už něco znamenaná. Nutně se ovšem nemusí jednat pouze o dobře vybudované povědomí o brandu. číst dále Duchovní anarchie / Benjamin Slavík > NP č.518 > Kultura Trpitelka Jana z Arku jako rozpustilá dívka? Duchovní film coby muzikál, ve kterém zazní metalové kytary? Taneční film, v němž se netančí? Film o dětství naplněný spiritualitou a tělesným utrpením dětí? Máte-li dost strnulých stereotypů v myšlení a kinematografii, podívejte se na film Janička. Následující esej se vám pokusí vysvětlit, proč není pouhým anarchistickým gestem. číst dále

Nejčtenější články z tohoto čísla

Industry punk / Libor Hruška > NP č.529 > Příběh Máme rádi živelné konverze industriálu, říkají mladí architekti. číst dále Výměnný obchod / Stanislav Komárek > NP č.529 > Jiné čtení Vztah starých Římanů k jejich bohům byl podle dnešních měřítek dosti pragmatický: oběti jim zhusta přinášeli jako formu „výměnného obchodu" podle známé zásady do, ut des – dávám, abys dal: já tobě, Jupitere, krávu, ty mně... číst dále Jaké to je, prodávat Nový Prostor / Jan Štěpánek > NP č.529 > Prodejci NP Předvánoční prodej NP na pražském Ládví zpestřila dvojice neobvyklých prodejců. Namísto Broni a Asterixe si tu s časopisy stoupli Rostislav Novák a Dušan Sitek, herci seriálu Ulice. Roli hostujícího prodejce si v historii NP zkusila celá řada lidí. číst dále Jdi do toho, na nic nečekej! / Prodejce Robert > NP č.529 > VIP Rozhovor V industriální holešovické kavárně Vnitroblock se sešel prodejce Robert z Hradčanské se zpěvákem Benem Cristovaem. Oba zajímal ten druhý tak moc, že opět rezignujeme na formu otázky a odpovědi a přetiskujeme jejich motivační povídání, tak jak běželo, skákalo, výskalo a hřálo. číst dále
celý archiv
//