NP č.490 > Novinky / KulturaO díře z trychtýřeIvan Adamovič

Může fungovat knížka pro děti o postavě, která vlastně není?

 

Nekonečně vynalézavý autor Petr Stančík se o to pokusil a dnes již vidíme, že odpověď zní: Ano! Zvlášť když se do experimentu zapojí talentovaná výtvarnice Toy_Box, kterou znáte i z Nového Prostoru. Knížka pro děti O díře z trychtýře (vydalo nakladatelství Argo) vám dokáže, že aby spousta věcí mohla být, musí něco jiného – nebýt. Kniha, která byla finančně podpořena kampaní na internetu, je unikát již svou podobou – skrz naskrz jí totiž vede skutečná díra. Vyrobit něco takového bylo pro všechny tvůrce nervy drásající zkouška odvahy a zrovna Toy_Box se nechala slyšet, že výsledek úplně neodpovídá její vysoko postavené laťce kvality. My ostatní si knihu snad užijeme i tak.

 


autor / Ivan Adamovič VŠECHNY ČLÁNKY AUTORA

Nejčtenější články autora

Potíže s Bohémou / Ivan Adamovič > NP č.495 > Kultura Televizní seriál Bohéma rozvířil diskusi, jak to ostatně filmy režiséra Roberta Sedláčka umějí. Rozhodl se narušit obraz nejmilovanějších herců první republiky, navíc v tíživých časech okupace. A reakce byla bouřlivá. Chtěli jsme od režiséra a jeho odborného poradce, historika Petra Koury, zjistit, kam může tvůrce zajít v autorské licenci na dějiny. Kde je hranice mezí uměleckého zobrazení? číst dále Zakládání kyberkultury v Čechách / Ivan Adamovič > NP č.515 > Téma čísla První číslo časopisu Živel vznikalo v rámci debat snad šest let, v reálu snad rok a grafičce Kláře Kvízové posloužilo jako součást diplomky v ateliéru písma. Živel se pro grafiky stal pískovištěm, kde si mohli zkoušet nová písma - ke zděšení čtenářů odkojených Times New Romanem. číst dále Umění na půl cesty / Ivan Adamovič > NP č.520 > Téma čísla Jedenáctitisícový Humpolec má od letošního dubna galerii, jakou mu může závidět i Praha. Popřípadě Brno. číst dále Malíři dobrodružství / Ivan Adamovič > NP č.516 > Kultura Milovníci dobrodružných knih a ilustrací ve stylu Zdeňka Buriana mohou slavit. Na světě je první česká ucelenější publikace o výtvarnících, bez nichž bychom často nevěděli, jaký pohled měl vlastně Old Shatterhand, jak vypadaly čelenky indiánských bojovníků či hřebci pouštních beduínů. číst dále